Nieuws

Employer Branding voor de technische sector

maxime-agnelli-tepuxxwfgba-unsplash

De toenemende arbeidsmarkt krapte in de technische sectoren, dwingt bedrijven die actief zijn in deze sector om proactief en creatief om te gaan met recruitment. Employer Branding is onlosmakelijk verbonden met recruitment en in deze blog geven wij een aantal voordelen van employer branding voor technische bedrijven.

Het aantrekken van talent is een van de belangrijkste doelen van employer branding. Door een sterk employer brand te ontwikkelen en te communiceren, kunnen technische bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten en aantrekkelijk worden voor potentiële werknemers.

Een sterk employer brand trekt niet alleen meer sollicitanten aan, maar ook de juiste sollicitanten. Door het duidelijk communiceren van de bedrijfscultuur, waarden en carrièremogelijkheden, zorg je ervoor dat de sollicitanten die je aantrekt, goed passen bij de organisatie. Dit verhoogt de kans op het vinden van de juiste werknemers die de technische expertise en vaardigheden hebben die nodig zijn om succesvol te zijn binnen jouworganisatie.

Naast het aantrekken van talent is het behouden van talent ook essentieel. We willen niet dweilen met de kraan open, uiteraard. Employer branding speelt een belangrijke rol bij het verbeteren van de retentie van werknemers. Door een positieve werkomgeving en een sterke bedrijfscultuur te creëren en te communiceren, zorg je ervoor dat werknemers zich verbonden voelen met het bedrijf en gemotiveerd blijven om te blijven.

Een sterk employer brand helpt ook bij het bevorderen van de betrokkenheid van werknemers. Wanneer jouw werknemers trots zijn op het werkgeversmerk en zich identificeren met de missie en waarden van de organisatie, zul je merken dat de productiviteit en prestaties toenemen. 

Employer branding creëert bovendien concurrentievoordeel op de arbeidsmarkt. In een sector waar gekwalificeerd technisch talent schaars is, zal een sterk employer brand ervoor zorgen dat je bedrijf opvalt en aantrekkelijk wordt. Je zet jezelf, met jouw openstaande vacatures, in de spotlights. Dit resulteert in een grotere pool van gekwalificeerde sollicitanten.